Vuosi 2023 on saanut hyvän startin, mikä tarkoittaa, että nyt on aika aloittaa digitaalisen markkinointistrategian suunnittelu uutta vuotta varten. Ei ole mikään salaisuus, että digitaalisen markkinoinnin trendit muuttuvat nopeasti, joten sen ymmärtäminen, mikä on in ja out vuonna 2023, on avainasemassa kaikille yrityksille ja organisaatioille, jotka haluavat pysyä kärjessä.
Personoinnilla parempaa kohdentamista
Yksi vuoden 2023 tärkeimmistä digitaalisen markkinoinnin trendeistä on personoitu sisältö. Oletko joskus pohtinut, mikä on bitcoin? Olet ehkä hakenut asiaa netin syövereistä ja pian syötteesi täyttyy aihetta käsittelevistä julkaisuista.
Koska asiakkaat tottuvat yhä enemmän räätälöityihin kokemuksiin, ainutlaatuisen ja resonoivan sisällön luominen on tärkeää, jotta yritykset voivat erottua kilpailijoistaan. Tämä voi tarkoittaa mitä tahansa, kuten viestien vaihtamista asiakkaan sijainnin tai selaustottumusten perusteella tai esimerkiksi tekoälyn käyttöä.
Vaikuttajat valjastetaan sisällöntuotantoon
Toinen keskeinen digitaalisen markkinoinnin trendi tänä vuonna on vaikuttajamarkkinointi. Verkkomaailman tungoksessa voi olla vaikeaa saada sisältösi erottumaan. Mutta värväämällä mukaan vaikutusvaltaisia ihmisiä toimialallasi tai omalla asuinalueellasi voit tavoittaa enemmän yleisöjä ja rakentaa suhteita asiakkaisiin, jotka ovat jo kiinnostuneita yrityksestäsi. Tämä strategia voi myös lisätä brändin näkyvyyttä ja tavoittaa uusia yleisöjä.
Videoilla lisää näkyvyyttä
Videosisältö jatkaa suosiotaan markkinoinnissa. Videot ovat loistava tapa sitouttaa asiakkaita, lisätä konversioita ja parantaa hakukoneiden sijoituksia. Vuorovaikutteisten selitysvideoiden luomisesta suoriin suoratoistovideoihin, luovaan videosisältöön panostaminen antaa taatusti potkua minkä tahansa yrityksen digitaalisen markkinoinnin strategiaan. Lyhytvideoihin keskittynyt TikTok on suosittu etenkin nuoremman sukupolven keskuudessa.
Sähköpostia ei tule unohtaa tänäkään vuonna
Sähköpostimarkkinointi pysyy suosittuna digitaalisen markkinoinnin trendinä vuonna 2023, sillä asiakkaat odottavat räätälöityjä viestejä ja kampanjoita, jotka vastaavat heidän kiinnostuksen kohteitaan. Yritysten tulisi keskittyä rakentamaan henkilökohtaisia asiakassuhteita sähköpostikampanjoiden avulla, jotka ovat kiinnostavia, arvokkaita ja ajankohtaisia. Toiminto on äärimmäisen helppo automatisoida, joten sähköpostimarkkinointi on yksi eniten resursseja säästävistä toiminnoista.
Pysymällä ajan hermolla jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa markkinoinnissa yritykset voivat varmistaa, että ne ovat askeleen edellä kilpailijoitaan vuonna 2023. Oikeilla strategioilla ja luovalla sisällöllä yritykselläsi voi olla menestyksekäs vuosi edessä!